Golden Globes igår blev något väldigt annorlunda.

Tvsoffan i all ära men bäst var den på Facebook där ett gäng bloggerskor på USAs östkust och en Stockholmstjej "babblade" ikapp..

Eftersom den höll på så sent så blev det ett inlägg till tre bloggar...Lotta, Annika och jag delar alltså inlägg idag.




Charmiga Charlie Lotta skriver:

Plats: Facebook livechat den 15 januari

"Mitt under Golden Globe kom vi på att vi skulle hjälpas åt så att Annika skulle få ihop till sitt blogginlägg. Hela Annikas planering och upplägg hängde löst med en 6 am EST 16 januarirelease. Gruppinlägg helt enkelt. Och det känns helt rätt efter en enormt kul kväll! Det här borde vi göra oftare tjejer.


Hur gick det här till? Majoriteten höll till i Connecticut och Annika höll ställningen i DC.
Vi chattade live redan från the red carpet som visades på E! och sedan fortsatte vi under sändningen på NBC. Det var länge sedan jag var så upptagen en söndagkväll. Det var som en valvaka.
Kalaslotta, Taina, Annika, Petra och Jossan från Stockholm pendlade mellan datorer, iPhone, kök, spikmattor, middagsbord, hundpromenader och soffplatser.

Vad kom vi fram till då mellan alla intressanta ämnen som avhandlades? Man kan väl sammanfatta det så här: vi var över lag ganska överens och vi var speciellt överens att Angelina Jolie är hot. Inte bara hot utan smashing. Smashinghot.
Madonna med sina 50+ och vältrimmade kropp lämnar ingen oberörd. I en något komplicerad klänning (i min smak) konstaterade vi att vi alla tycker att hon är fab, job well done helt enkelt. Heja Madonna!
Jane Fonda är 73 år och är helt fenomal. Meryl Streep fick en till staty till sin samling, likaså Kate WInslet. Helen Mirren är så snygg så man smäller av. Jag tror nästan alla paxade för att se ut som Helen när vi blir stora...
Och hur är det färgen gult. Passar den eller inte. Oavgjort tror jag det blev.



400 inlägg senare konstaterar jag att Facebook rocks. Golden Globes 2012 blev den roligaste hittills!"



Här kommer mitt inlägg...


(Precis så här var det....säger Annika)

"Golden Globe Awards. Det började med röda mattan, Annika skrev på FB något om någon klänning, några kommenterade, kommenterade igen och sen var vi igång.

Över 400 svängar senare i sammanlagd fyra (?) trådar fortsatte vi hissandet, dissandet, hyllandet, sågandet av allt och ingenting.

Ja det handlade inte alls bara om kändisar, outfits, filmer och tv utan lika mycket om frikort, rörmokare, trosbyten, snaskpress och vindrickande.

En underbart uppfriskande kväll som bara kunde ha varit bättre om vi alla satt i samma tv-soffa och sippade på det där vinet.

Tack Annika, Lotta, Taina, Jossan och Petra för en kul kväll!"



Annika tar ut svängarna och delar ut bäst och sämst klädda, jag nöjer mig med att låta er klicka er vidare till min No.1, voila!

Annika

TACK för att ni tjejer SKREV!!! Helt underbart KUL blev det. SÅ spontant och OTIPPAT!

Extremt kUL!

PÅ alla plan.

Som en bloggträff på riktigt.

WOW!

Jag behövde lite tid att varva ner igår. Men ack och OOOOO så fint och skoj det var!!

Ser fram emot nästa ggn!!

KRAM!!!!

Lotta

Galet kul! Vi var bästa teamet. Jag var helt i gasen i efteråt.



Fahrman sågar Madonnas klänning med, vad var det vi sa?



Kramen!!



kalaslotta aka Galareportern

Annika - älskar när det blir sådär...spontanitet är grymt! Jag hostade mig igenom natten och kunde inte sova... Men till Oscars är jag frisk och laddad!



Lotta - Bästa teamet ever!! Madonna valde fel klänning eller iallafall fel storlek. Därmed inte sagt att jag inte gillar henne som person! ;)



KRAM till er båda!

mammaxtre

Och jag som inte har fejjan vill nästan skaffa ett konto nu :-)



Ha det gott

kalaslotta aka Galareportern

Mammax3, fixa det och en kabelkanal som visar Oscars så är du med!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress