5 oktober 2011

Dagens middag...

Mat & dryck




Vi har tydligen fisktema denna vecka.

Idag blev det ugnsbakad lax med smak av chili & lime serverad med vild ruccola & grönsakscouscous.

Lägg laxen i en ugnssäker form, dräll över EVO, krydda med favoriterna, häll på lite vitt vin/vatten i formen.

In i ugnen på ca 400F (jag ställer in laxen från början och låter den stå tills den är precis klart, gärna liite rosa i mitten. Den går klart på eftervärmen...

Koka den libanesiska couscousen i buljong efter smak, blanda med favogrönsakerna. Dressa med EVO, white balsamico Glaze, salt & peppar

Skölj (alltid) ruccolan.

Voilá!


(EVO = Extra Virgin Olivoil)

(Jag skrev bulgur istället för couscous förut, har ändrat nu...sorry)

Lotta

Vad gott du lagar! Tack snälla för gulligt grattis! Blev så glad.



Jag köpte förresten Hampa i Stockholm fr R Voltaire. Blev inspirerad av dig...tror du skrev att du använder det bland annat till fil och smooties? Jag har inte testat ännu. Fanns massor av kul produkter på Pub där RV har en hel egen sektion



Kram!

j

EVO? vad är det?

Annika

Det där måste jag fixa ngn ggn framöver. Gör alltid lax på samma sätt så det är roligt med lite nya tips. Grönsaksbulguren ser så GOD ut också!!

Bäst du förklarar vad EVOO är kanske, alla kan nog inte Rachael Ray tugget :-)

Kram på dig Lotta och njut av det sköna vädret!!

Åsa

Men ja tack, fasen vad gott det där ser ut. Har du audiens? I såna fall kommer jag på middag, whenever!



Kram

Marie

Jeg lurer også på hva EVO er.... Ser utrolig godt ut, vil prøve å lage.

Kalaslotta

Lotta - hampan är kanske inte det godast jag ätit men känns ofantligt nyttig!



J & Marie - Extra Virgin Olivoil...Sorry...



Annika - prova för tusan, det är dögott! KRAM!



Åsa - haha...du är välkommen änytajm Rookie!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress