Vi har ett rum direkt innanför entren som varit något slags "litet" vardagsrum.

Ett rum vi inte använt eller nä det stämmer inte.

VI har inte använt det men det har svärpäron och mamma.

Det är deras läsrum.

Kidsen använder det också, som ryggsäcksochcellorum (aka skräprum)


Men nu.

NU är det MITT BÄSTA rum.

Finare än fint (om jag får säga det själv och det får jag eftersom det här är min blogg).

Syrran var ju här och smed planerna med mig och hon kom på det geniala namnet.

Alprummet.





Kolla själva...det är väldig alpkänsla.

Den känslan är vår bästa känsla, där - i alperna - trivs vi allra allra bäst.



Åh...fina alprummet!

Min bästa födelsedagspresent - tack fina Mr Make för bordet och kuddarna, de passar perfekt till de nymålade väggarna och framförallt, de gifter sig finfint med Helge - vår husälg.



Skidorna ni ser är svärfars, riktiga gamla lagg med vassa stålkanter...antika lagg, det är inte alla som har!

Det som saknas nu är att få upp tavlorna på väggarna, vintage skidposters.

Vill ni se hur det såg ut innan?



Personligt värre...

Fast vänta nu, vi målade ju faktiskt om öppna spisen...den var så här flådig när vi fick vår container i augusti 2008....



Möblerna var typ det enda vi hade med oss från Sverige, där passade de lite bättre...











Dr Anna

DET rummet gillade jag. Varför har du aldrig visat det innan? Nu är det supefint och jag förstår att det blivit nytt favvo-ställe.

Kram

Syster

Det blev ju toppen fint alp rummet !var hittade du kuddarna till slut?

Syster

Det blev ju toppen fint alp rummet !var hittade du kuddarna till slut?

Anna

Vilket fint rum! Och älgen, var kommer han ifrån? Han är ju ljuvlig.

anna of sweden

Superfint! Kanske man kan låna din syster så här i renoveringstider?

lilla.u

men wow. får jag bo här när jag kommer?

jag älskar det!!!

du har stil du!



och helge. mmmm ...

kram.

mammaxtre

Alprummet har du verkligen lyckats med. Oj så fint!

Katarina

SÅ så snyggt! Vilken skillnad. Så får ni in lite swiiden-känsla over there. :)

Katarina

Kicki

Kanonfint! Men Du har glömt nåt. Ett alprum behöver ha "Stenis" framme. Allas vår Stenmark jag vet ju att du gillar honom:-)

Moroten

guuud så fint det blev... är det grått på väggarna? Grattis till rummet får man lov att säga... puss på er

Mia

Älskar de amerikanska öppna spisarna!



Mitt första besök härinne, fängslades av din presentation. Vad modigt, vad underbart - precis så ska livet vara. Men vad gör ni? Reser ni runt? Eller har ni visum att arbeta? Vore jätteskoj att höra för egen inspiration. :)



Kram

Lovisa

Underbart!!! Vilket rum, ser supermysigt ut

eastcoastmomusa, Spain

Helge är fantastisk! Vill också ha en vit älg.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress