Idag var det perfekt väder.

Soligt, lagom varmt (runt 25 grader) och en stilla bris men framförallt INGEN luftfuktighet att tala om.

Jag tränade sen drog vi till stranden och mötte upp två familjer med en himlans massa söner.

Babbel babbel och lite lunch från hamburger haket som ligger på stranden. När vi står i kön så spelar högtalarna plötsligt Eric Saade´s Popular...hur märkligt kändes inte det!

Hem och sen blev det full rulle till privatlektioner och läger i några timmar.

Carservice - japp det är jag!

Mitt i stressen med alla pryttlar ringer maken och säger:

- kände du av jordbävningen?

- va??! vad snackar du om...

- helt sjukt, det läskigaste jag varit med om, hela byggn...

- älskling, jag har inte riktigt tid nu måste få iväg killarna, jag ringer snart..

Klick.

När jag lagt på undrade jag vad han snackade om...vadå jordbävning, de förekommer väl ändå inte här på östkusten, eller??

Sen kändes det väldans fel att jag la på luren...försökte ringa. Det gick ju förstås inte, gick in på CNN och såg vad som hänt...skämdes, fasen att jag la på. Mailade, textade och ringde igen och igen och igen...

Vi fick tillslut tag på varandra, han satt på tåget hem...drog som en avlöning från Manhattan.

Maken jobbar precis granne med Ground Zero, på våning 50. Massor av personer han jobbar med var med om 9/11 och panik och rädsla spred sig snabbt när hela byggnaden svajade till...

Nu är han hemma och vi ser på nyheterna som i princip BARA pratar om detta...22 stater kände av skalvet som mätte 5,9 på Richterskalan. Usch.

Nu väntar vi på nästa spännande naturupplevelse i slutet av veckan.

Orkanen Irene är på mot oss i helgen.

Maken skulle flyga till Sverige på söndag, det är nu ombokat till måndag. Känns bra på alla sätt att han är med oss när den drar över vårt område, ännu bättre att han är på marken och inte i luften...



Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress