Igår var det alltså dags att träffa nio bloggande svenskor inne i New York.



Annika - allas vår cyberstorasyrra
Taina - Queen of Crazyness
Jenny - väderdrottningen
Saltis - New Yorkern
Petra - yogisen
AM - min "granne"
Anna - hemvändaren
Lotta - världsmedborgaren
Åsa - roligaste rookien

Jag och AM tog tåget in och promenerade ner till Chelsea Market där vi mötte upp de andra på The Green Table (en liten restaurang med god mat, goda drinks men en något surmulen personal..).

Det är en märklig känsla att träffa alla dessa damer, trots att man inte har setts IRL utan bara känner varandra genom bloggarnas värld så vet man ju ganska mycket om varandra så det känns helt naturligt att krama om varandra när man SES.


Så snart vi satt oss kom vi igång...ujujuj..snacka om babbelkvarnar (ja ni som känner mig vet ju att jag har ett väloljat munläder..haha..men jag var långt ifrån ensam om denna talang...).


Blev alldeles nervös när jag såg valnötter på Anna´s tallrik...var inte hon allergisk??? Men det var tydligen ok..cateringräven i mig vaknade till liv en kort stund..phew..



Min smarriga burgare..jag var glad att jag inte "grundat" som vissa andra...haha..God som attan var den..


Den här finskan är banne mig inte rumsren...



Lotta hade med sig en kardemumma och pistage kak/smul/dessert direkt importerad från Nepal! God men lite svårt att äta med händerna..men jag gjorde mitt bästa!

Efter tre timmars tjattrande lämnade vi Chelsea Market och kom ut i det strålande solskenet..mmmm..

Mina hökögon spanade en logga jag kände igen...Top Chef...



Ingen mindre än Angelo från Top Chef All Stars stod och lagade mat i ett tält utanför Pastis...och så här glad blev jag när jag såg en kändis..



Åsa bara låtsas vara glad..hon kollar bara på the Food Network...jag säger bara rookie...haha

Sen gick vi förbi ett skyltfönster jag älskar att titta in i (har inte råd att gå in)...visste att Annika skulle bli lika glad som jag över godbitarna de säljer därinne...



Rookien står helt frågande och undrar varför man plåtar skor...blir man sån efter några år här...apakonstigt ju!

Sen strosade vi ner till Sockerbit (a.k.a Paradiset) och fyllde påsarna med sötsaker..alla skulle visst dela med sina barn..tur för mig att mina godisstrejkar och Mr Make inte gillar snarr så mycket...hehe..en till syrran och en till mig..känns det igen...haha. Rookien blev helt ställd och köpte ingenting..hon "behövde inget"...det ska gudarna veta att inte jag heller behöver men sånt nonsens lyssnar vi inte på...vi springer tre mil extra den här veckan istället..(som om jag någonsin springer tre mil..not). Rookien var nog smartare än jag var om man ska vara helt ärlig..men just nu tänker vi inte på det..



Tur att jag  inte var den enda som blev lycklig i paradiset..Saltis verkar aningens glad hon med...



Sen blev det taxi till Grand Central och vi fick springa för att hinna med tåget upp mot CT. Petra, Lotta och jag fick en härlig tur hem..utanför regnade det. Men vad gör väl det när man har haft en dunderdag med ett härligt gäng.

Jag är så glad att tillhöra den här världen!

Nästa gång blir det picknick i parken eller mingelbabbel i någon härlig hotelbar...kul!

Eller topp som man tydligen ska säga om man är hemmafru!


Saltistjejen

Ååå det var sååå KUL att ses!!! Fasiken det enda trista var att jag verkligen kände att jag inte hann med. Tiden sprang iväg. Nästa gång MÅSTE vi köra ett mer mingelvändligt sätt att träffas! Och gärna lite mer tid på oss.

Har du ngt godis kvar....?!?!? ;)

KRAAAAAM!

Kalaslotta

Saltis - håller med, nästa gång kör vi mingelvänligt..tror skarpt på picknick eller hotelbar! Godis kvar..men jag jobbar på det..hehe KRamen

anna of sweden

Picknick ... åh, så trevligt. Får se till att planera in en liten shoppingtur till NYC just den helgen! :)

Lotta

Hjälp! Jag ser ut som en riktig råtta på bilden med Nepalsågspånen, men det får jag väl ta ;)



Kul att ses, gott var det, pratigt, skrattigt, mersmak!!



Ciao och kram

Saltistjejen

Du tack för böckerna också! :-)

Annika

MYCKET trevligt!! Men, det kändes som om jag inte hann med att prata ordentligt med alla. Jag skulle velat ha flera timmar i lugn och ro och bara prata, prata, prata!!!

Stället var inte det mingelvänligaste, tyvärr! Nästa ggn ska vi ordna till på ett lugnare ställe. Hotellbar blir perfekt, sen tänker jag sova över också :-)

Iallafall, så jättekul att ses!!! OCH vilken ljudnivå det var! KUL! Servitrisen gillade osss inte, men det skiter ju vi i...

Beklagar bara att jag inte hann med alla och ingen. Det var liksom avbrutna samtal hela tiden :-)

Jajamen, de skorna Lotta!! Går vi på hotellbar, så...

KRAM!!

Taina

Det går fort i hockey! Kul var det i alla fall. Picnic låter alldeles förträffligt! Jag ska ta Valium nästa gång...



Kramen ;)

u.

Vad kul att se er tillsammans alla!



KalasLotta, älskar ditt halsband! älskar!

Amy

Åh, kul det låter! Får kanske ta och haka på nästa gång trots att min blogg är rätt slapp nuförtiden :)

Kalaslotta

Anna - a.k.a AoS, klart du måste för du kommer ju fortfarande vara en del av oss bloggande svenskar...eller hur!!!



Lotta - ja mersmak verkligen. Kram från en godisråtta!



Annika - ja nästa gång får vi tänka till lite var vi ska ses. Stället var ingen höjdare för "många-människor-mingel" ett runt bord hade varit bättre..och en bättre servitris haha. Klart ni ska bo över, vi oxå så tar vi en heldag och kväll! babbel babbel! KRAM



Taina - du ska inte ta valium..då blir det inte alls lika kul! Jag säger bra C-D S-Berg...hahaha



U. - det var tokkul! Jag skickar en bild på halsbandet...det är väldigt mycket little u. över det. Puss



Amy - klart du ska med! Spelar ingen roll hur mycket man bloggar, bara man har en blogg och är svensk!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress