1 februari 2011

Utmaning

Det finns ett nytt sällskapsspel som heter Tjejmiddag.

Denise skrev ett inlägg om det och utmanade mig på följande lista.

Jag utmanar i min tur Marie, Lilla U & Taina.


Man får ha en ganska stor portion glimt i ögat när man svarar/läser svaren.

Finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?

Ove, just nu tänker jag bara på Ove Sundberg i Solsidan och det är inte är så käckt. Adolf känns inte heller så attraktivt.

Om du fick välja ett enda av dina ex att tillbringa ytterligare en natt tillsammans med, vem skulle du då välja?

Vilken jäkla fråga...men jag säger Maken. Japp, han var mitt ex i ca en vecka när vi hade uppehåll för 100 år sen. Då räknas han ju som ex.

Finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?

Känns ganska ytligt att svara här men de dialekter jag ogillar är de från gnäll-bältet...

Om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?

Not so svår. Smink...bye bye...

Om du var sommarpratare i P1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?

Jag skulle dra den om när jag som 42 åring försökte komma in på klubb i NYC...

Om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?

Maken förståsssssss....

Vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?

Nixpix, men ska nog ta reda på det nu.

Skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?

Aldrig.

Nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”Hur kunde jag vara så jävla dum!?”?

Hm, tror ju inte på att ångra sig, man lär sig alltid något av "dumma" beslut. Men jag blev ofta kär i fel killar när jag var tonåring och ältade det i oändlighet. Det känns som lite slöseri med tid...

Finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?

Näe..

Villa, hund och Volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. Vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?

Villa - check. Vovve - check. Volvo - well, suv iallafall. Tror inte jag byter liv de närmsta fem åren!

Om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?

Att jag har en lite trist ton ibland...

Om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?

Doktor Annas. Hur enkelt som helst...jordens mest personliga och snygga hem! Där vill jag bo...

Vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?

I ett skafferi. Jag var barnvakt med bästa kompisen, hon sa något skoj och ja...ni fattar.

Vem av tjejerna i rummet skulle med störst sannolikhet kunna tänkas bli statsminister?

Nu sitter jag ju själv men om jag ska välja någon av mina vänner...hm...stackare det är ju inte direkt ett yrke man önskar någon av sina bästa vänner men roligast vore om det blev den där kompisen i skafferiet. Bäst vore det förstås om Duktiga Anna blev det.
Taina

Tack Lotta. Får lägga in det imorgon :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress